
Helburua Orokorra
Oinarrizko LHko ikasle gazteen partaidetza aktiboa sustatzea eskualdearen hobekuntzan, lankidetza-espiritua eta gizarte-kohesioa sustatuz.
Helburu Espezifikoak
- Gazteak tokiko erronkei eta arazoei buruz sentsibilizatzea.
- Kide izatearen zentzua eta erantzukizun zibikoa indartzea.
- Gazteak trebatzea taldean lan egiteko, parte hartzeko eta gizartean inplikatzeko trebetasunetan.
- Gazteria ahalduntzea, eskualdean aldaketa positiboko eragile bihur daitezen.
- Sormena eta berrikuntza sustatzea Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasle gazteen artean, berenkomunitateak dituen erronkei irtenbide originalak proposatzeko eta garatzeko aukerak eskainiz.
- Gazteen artean kultura-, etnia- eta genero-aniztasunarekiko errespetua sustatzea, gizarteratzea eta kulturenarteko elkarrizketa sustatuz, gizarte bidezkoagoa eta bidezkoagoa eraikitzeko funtsezko zutabe gisa.
- Gazteek beren komunitatearen bizitza demokratikoan aktiboki parte har dezaten bultzatzea, eta,horretarako, beren herritarren eskubideak erabiltzea eta herritar informatu eta konprometituak eraikitzeasustatzea.
- Gazteen artean espiritu ekintzailea sustatzea, enplegua sortu eta tokiko hazkunde ekonomikoari lagundukodioten proiektu berritzaileak garatzeko tresnak eta baliabideak eskainiz.
Ekintzaren garapena
Proiektua hiru fase estrategikotan banatu da:
Aurkezpena, komunikazioa eta lantaldeak sortzea :
Lehen fase honetan, parte-hartze aktiborako beharrezkoak diren oinarrizko trebetasunak eman zaizkieikasleei. Helburua, partaideei proiektua aurkeztea, beharrezko oinarrizko trebetasunak ematea eta lantaldeakosatzea izan da. Burutu diren jarduerak hauek izan dira:
- Proiektuaren azalpen orokorra: helburuak, sariak, epaimahaia, proiektuetan baloratuko diren alderdiak…
- Komunikaziorako eta talde-lanerako oinarrizko trebetasunak landu dira dinamika konkretu baten bitartez.
- Lantaldeak sortu dira eta talde bakoitzaren barruan rolak esleitu dira.
Proiektuen definizioa eta garapena:
Taldeak osatu eta gero, gizartearen eta eskualdearen beharrak eta aukerak identifikatzeko etapa hasi zen. Ideia-jasa saioen eta hautaketa-irizpide espezifikoen bidez, proiekturik bideragarrienak aukeratu ziren. Horrela, ideia jasa saioak sortzeko dinamika desberdinak burutu eta aurrera eraman ziren, eta ondoren markatuta zeuden bideragarritasun irizpideetan oinarrituz, gehien bat inpaktu sozial handiena zuten proiektuak garatu ziren. Saio hauek 2 orduko iraupena izan zuten talde bakoitzean.
Saio hauek amaitzerakoan, proiektua entregatzeko data konkretu bat ezarri zen, konkretuki, 2024ko azaroaren 29a. 16 izan ziren guztira entregatu ziren proiektu kopurua:
- Talleres de cocina solidaria
- Mercadillo FP Básica Durangalde
- Edificio comunitario para tiempo libre
- Gaztetxe
- Venta de plantas con beneficio solidario
- Si el cancer no descansa, nosotras y nosotros tampoco
- Alquiler de bicicletas en Durangalde
- Estación de bus equipada
- Programa de colonias de cuidado de animales en horario escolar
- Centro de ocio el punto
- NextGen Becas
- Durango Recreativo
- Bici Tour Durango
- El Torneo del deporte
- Bicicletas Durango
- Gimnasio sin barreras
Amaiera ekitaldia:
Behin proiektuak entregatuta, epaimahaiak 16 proiektuak ikusi eta baloratu ostean, 7 proiektu finalista aukeratu zituzten. Hauek hain zuzen ere:
- Talleres de cocina solidaria
- Mercadillo FP Básica Durangalde
- Venta de plantas con beneficio solidario
- Si el cáncer no descansa nosotras y nosotros tampoco
- NextGen Becas
- El torneo del deporte
- Gimnasio sin barreras
Ikastetxe partehartzaileak
- Ermua-Mallabiko Oinarrizko Lanbide Heziketako Udal Institutua: 3 talde, 36 ikasle.
- Durangoko Oinarrizko Lanbide Heziketako Udal Institutua: 4 talde, 41 ikasle.
- Maristak Durango oinarrizko LH: 2 talde, 21 ikasle.
Epaimahaia eta baloratutako alderdiak
Proiektuan parte hartu zuen epaimahaia honako pertsona hauekin osatua izan zen:
- Mirian Arriaga: Amorebieta-Etxanoko Gazteria dinamizatzailea.
- Aitziber Txakartegi: Durangaldeko Mankomunitateko Toki Garapenerako teknikaria.
- Nerea Izaguirre: Ermuako Sustapen eta garapena ekonomikoko enpresa teknikaria.
- Ander Álvarez: Durangoko Gazteria eta kirol teknikaria.
- Saioa Basabe: Bizkaiko Foru Aldundiko saregilea.
Epaimahaikideek proiektuak baloratzeko erabili zituzten irizpideak lehiaketaren oinarriak ezartzen zituztenak izan ziren. Honako alderdi hauen arabera, epaimahaikideek erabaki zituzten lehen hiru sariak:
Zein neurritan da onuragarria ideia komunitatearentzat/udalerriarentzat/ eskualdearentzat? Zer neurritan hobetzen da herritarren bizi-kalitatea?
Durangaldean ideia berria eta originala den hartuko da kontuan.
Ideiak bermatzen al du hainbatgaitasun eta premia dituzten pertsonek proiektuaren onurak eskura izatea? Proposamenak kultura- eta gizarte-taldeen arteko trukea eta ulermena errazten al du? Proposamenak herritarren artean dauden desberdintasunak murrizteko balio du?
Ideiak herritarren parte hartzea bultzatzen du?Proposamenak talde eta erakunde desberdinen arteko lankidetza eta talde-lana sustatzen du?
Koherentzia eta argitasun maila aurkezpenean.
Sariak eta amaierako ekitaldia
- DATA: 2024ko abenduaren 13a.
- LEKUA: San Agustin Kulturgunea (Durango).
- ORDUTEGIA: 10:00-12:30
- Saria: Proiektukide guztiek batera gozatu ahal izateko abenturaekintza bat (mendiko, uretako edo eskalada ekintza).
- Saria: Proiektukide guztiek batera gozatu ahal izateko kartingekintza bat.
- Saria: Proiektukide guztiak batera gozatu ahal izateko ihes gelaekintza bat.
- Saria: Aurkezpen onenari saria: Proiektukide guztiak bateragozatu ahal izateko abentura parke bateko (tirolina parkebateko) sarrerak.




